Olen vähän ällistynyt. Mieheni on alkanut huomioimaan minua. Ehkä hän on huomannut levottomuuteni. Hän jopa kehaisi laihtumisestani, puhelimessa kertoi tuovansa tuliaisiksi itsensä ja toi kuitenkin myös sydämen muotoisia karkkeja. Tämä on jotain aivan uutta. Olen hämilläni. No, ehkä hän on ajatellut, että olen muuttunut jollakin tavalla. Aavistaako, että olen eroaikeissa.

Vanhin lapsenikin sanoi minulle, että minun pitää ottaa meille uusi kivempi isä.Kysyin häneltä, että eikö kävisi niin, että oltaisiin ilman isää kokonaan. Mutta sitä vaihtoehtoa hän ei hyväksynyt.Lapsi sanoi myös isälleen, että tahtoo vaihtaa isää. Johon mieheni kommentoi, ettei isää voi vaihtaa. Lapsi sanoi siihen, että hänen täytyy sitten vaihtaa koko perhettä. Kysyin, että jättäisikö hän minutkin. Ja lapsi totesi, että jos on pakko. Täytyy olla todella tulehtunut isän ja lapsen suhde. Lapsi puhuu kaikenaikaa tällaisia, ei siis kyse ole mistään väliaikaisesta suuttumisesta. Toinen lapsistani, sitten taas pelkää, että eroamme. Hän sanoi, että ettehän te eroa, vaikka isä onkin tollanen. Nuorin lapsista luettelee aina järjestystä meidän perheessä kuka on kivoin - ja isä tulee aina viimeisenä.

Chateissa olen tavannut paljon ihmisiä. On ollut paljon todella mahtavia keskusteluja. Koukku onneksi on hellittänyt hieman. Mutta jos menen chattiin, en pääse sieltä pois. Nytkin päätin, etten mene chattiin ollenkaan, kun avasin tietokoneen. En saa mitään muuta tehtyä ja jään sinne kiinni tuntikausiksi. Yksi jos toinen ehdottaa tapaamista. Olen järjestelmällisesti kieltäytynyt. Mutta nyt yksi tapaaminen houkuttelisi. En tiedä mitä teen. Menenkö vai en.