Jotenkin tyhjä olo. En tiedä mistä se johtuu. Edellisen viikon pyörin jatkuvasti seksichateissä ja puhelimessa. En saanut tehtyä oikeastaan mitään. Työt roikkuivat täällä kotona ja minä tuskin nukuin.Olin suoraan sanoen jatkuvassa kiimassa.

Nyt olen kuitenkin rauhoittunut. Mutta muutos on käynnissä kokoajan. Lopetin yhden osa-aikaisen työni. Oli vähän haikea olo, kun olin tehnyt sitä työtä aika monta vuotta. Samaisena iltana vielä itkin. En usko, että itkin sen takia, että jätin työpaikkani. En todellakaan tiedä miksi itkin.Olin yksin kotona ihan vain hetken ja silloin tulivat kyyneleet ja tyhjyyden tunne. En tiedä millä täyttäisin tämän aukon, en tiedä mitä kaipaan.

Olen ilmeisesti koko elämäni ajan täyttänyt tyhjyyden tunnetta syömisellä. Jo lapsena muistan joskus miettineeni, että koska saan seuraavan kerran herkutella. Aikuistuttuani eivät enää edes vanhemmat tai rahojen vähyys estänyt herkuttelua. Laihduttaa pystyin aina vain kolmen kuukauden jaksoja korkeintaan. Aivan kuin alkoholisti pystyy olemaan kolme kuukautta juomatta ja ratkeaa taas. Minä en tarvinnut alkoholia vaan suklaata. Olen siis suklisti. Nyt olen myös maistanut suklaata sitten Loppiaisen. Ajattelin kokeilla, ratkeanko taas, mutten ainakaan vielä. Toivon todella, ettei tämä ole pelkästään kolmen kuukauden "raittiusjakso", vaan, että pystyn pidättäytymään jatkossakin suklaan ahmimisesta.